2013年11月27日星期三

Where is Thumbman? (英语童谣~歌曲+游戏~手指偶)

Where is Thumbman? (英语童谣~歌曲+游戏)

        这十个小布偶实在很可爱,我是在Ikea买的,十只布偶价钱不到RM10.00。我在他们幼儿时期常拿来和孩子们一起玩,每次玩他们都会哈哈大笑。偶尔也会用这小布偶用来讲故事给他们听。

        Where is Thumbman 这首英语童谣在他们很小的时候就常播放给他们听。每次和他们一起唱这首童谣时,我都会边唱边伸出所唱的手指,在唱到逃跑的部分时,我便会有手指让他们瘙痒。每次一唱到逃跑部分,他们也会等待我要瘙痒他们。

       现在的他们(3岁)比较大了,我便教他们边唱边伸出自己的手指。最近我拿出这些小布偶给他们一起玩,他们一个个的放在小手指上学习辨认每个手指的分别。








儿子五只手指都放了小布偶,成了all the man。

在Ikea 购买的小布偶。


歌曲:
Thumbman ~ 拇指
Pointer ~ 食指
Tall Man ~ 中指
Ring Man ~ 无名指
Pinky ~ 尾指
Where is Thumbman?
Where is Thumbman?
Where is Thumbman?
( To Chorus )

Where is Pointer?
Where is Pointer?
( To Chorus )

Where is Tall Man?
Where is Tall Man?
( To Chorus )

Where is Ring Man?
Where is Ring Man?
( To Chorus )

Where is Pinky?
Where is Pinky?
( To Chorus )

Where are all the men?
Where are all the men?
Here we are, here we are.
How are you today sir?
Very well we thank you.
Run away, run away.

Chorus:        
Here I am, here I am.
How are you today sir?
Very well, I thank you.
Run away, run away.


没有评论:

发表评论

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...